неделя, 13 ноември 2011 г.

Падение ли беше Cataclysm?

Мнение за Cataclysm.
И тъй, мина повече от половин година откакто Cataclysm излезе... Много от нас вече играха, къде в официалния сървър, къде в пиратски... И не ни хареса новия експенжън.

Цифрите според Blizzard са трагични... През декември с излизането на експенжъна компанията чупи рекорд по продажби. След това обаче нещата вървят към по-зле... През месец май компанията обявява, че около 600 000 души са НАПУСНАЛИ играта. През август е оповестено, че още над 300 000 са си тръгнали. В крайна сметка излиза, че близо милион играчи вече не желаят да играят World of Warcraft...

И така, какво не ми хареса в Cataclysm..?

1. Лош главен антагонист. Поквареният Принц Артас беше страхотен антагонист и историята в Wrath of the Lich King е блестяща. След неговата смърт просто липсва достатъчно силен антагонист. Deathwing не се справя с ролята си достатъчно добре. А и на много хора им писва от дракони във всяка фентъзи игра.

2. Много от новите зони са меко казано пренебрегнати. Много от куестовете не са обновени. Малко са местата, където може да се каже, че са изпипани до съвършенство: Tirisfal Glades, Silverpine Forest, Western Plaguelands, Eastern Plaguelands, Azshara, The Barrens... Останалите региони просто не са докоснати... Примерите са много: Duskwood е почти непроменен. Arathi Highlands с човешкото кралство на Stormgarde e може би най-голямата излагация по занемаряване. Въобще да не споменаваме непроменените зони на Дренеите и Кървавите Елфи от The Burning Crusade.

3. Blizzard пропусна уникалната възможност да пресъздаде викторианска архитектура. Това НИКОГА няма да им го простя! Имаше възможност Gilneas да се превърне в готина зона. За съжаление след приключването на куестовете в Gilneas, градът остава опустошен и без мобове. Пълен провал....

4. Много от Dungeon-ите са със старо съдържание и стари босове. Не е отразено развитието в историята при тях... Типичен пример за занемаряване е Blackrock Spire.

5. Blizzard постоянно рециклира старото съдържание. "Много добра" стратегия в началото на Cataclysm беше да се премахнат първоначално Zul'Gurub и Zul'Aman... За да ги върне в играта само 1 пач по-късно

6. PvP e меко казано осран и липсва балансиране. Неслучайно една голяма част от напусналите са PvP юзъри...

7. Голяма част от сюжета е изплагиатстван директно от филмите, което за мен е най-големият минус на експенжъна. Типичен пример за това е Рамбо (Джон Кийшън в Redridge и Burning Steppes) и Индиана Джоунс (като Харисън Джоунс в Uldum)

8. Настоящия World of Warcraft e изпълнен с phasing, което създава усещане, че играта не е MMORPG а Single Player игра...

9. Липсва достатъчно оригинално развитие на историята. Последната книга на Кристи Голдън - Thrall: Twilight of the Aspect e: 10% добри моменти, 20% посредствени моменти и 70% ПЪЛЕН БОКЛУК...


Няма коментари:

Публикуване на коментар